Senjata Ampuh Melepasi Langit Ke Tujuh

 


Aku tiada apa-apa,

Tak akan mampu punya apa,

Tanpa senjata yang paling berharga,

Yang sangat aku damba,

Tiada apa yang mampu menandinginya,

Itulah doa ibunda. 


Aku tiada apa-apa,

Takkan dapat melangkah walau sehasta,

Mungkin terkandas di ceruk terpencil dunia,

Dilanyak hancur dek musibah yang menimpa,

Jika tidak kerana sebait doa ibunda,

Kelak diri tiada arah entah ke mana.


Aku tiada apa-apa,

Takkan setabah yang aku sangka,

Mengharungi segala duka lara,

Menerima ujian dengan hati terbuka,

Andai bukan asbab doa ibunda,

Tidak ku jumpa hidup bermakna.


Aku tiada apa-apa,

Takkan bisa menggapai apa yang aku ada,

Hanya sosok lemah tak bermaya,

Sekiranya aku tidak didakap,

Senjata yang paling ampuh,

Yang mampu melepasi langit ke tujuh.


Aku hanya percaya,

Di setiap hela nafasku selama ini,

Aku bertahan hidup,

Mampu mengharungi segala,

Semuanya berkat doa ibunda,

Aku hidup dengan doanya. 


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Tetap hidup

Melunaskan Rindu Dendam

Berempat